Terapia Marii Montessori
Istota pedagogiki Marii Montessori sprowadza się do stwierdzenia, że ponieważ każde dziecko jest inne, powinno rozwijać się według stworzonych przez siebie, czyli przez swoje możliwości, kompetencje i umiejętności planów rozwojowych.
M. Montessori twierdzi, że „dziecko uczy się samodzielnie, jeśli jest do tego gotowe”. Proces nauczania jest skuteczny wówczas, gdy panuje atmosfera poszanowania dla wysiłku dziecka, czyli:
- cisza i spokój,
- brak pośpiechu,
- brak oceniania i rywalizacji.
W terapii Montessori proponujemy stymulowanie rozwoju małego dziecka metodą wielozmysłowego poznawania świata, adekwatnie do jego wieku rozwojowego, w oparciu o diagnozę oraz indywidualnie opracowany program. Każde dziecko rozwija się i dorasta w swoim tempie, a jego rozwój nie przebiega dokładnie tak jak u innych dzieci w takim samym wieku życia. Każda jednostka ma inne potrzeby i typ temperamentu. Jeżeli wychowanie będzie dostosowane do naturalnego rozwoju dziecka, wtedy poczuje ono potrzebę zdobywania wiedzy. Pomoce dydaktyczne stosowane w metodzie Montessori wyróżniają się prostotą i estetyką wykonania – ich wygląd ma dziecko zaciekawić. Są skonstruowane tak, by dziecko samo mogło skorygować błędy, są uszeregowane według trudności. Dzięki pracy tą metodą dziecko osiąga optimum własnych możliwości rozwojowych.
Rolą terapeuty jest:
- wskazywać dziecku, jak ma korzysta z materiału dydaktycznego,
- wprowadzać i respektować zasady swobody wyboru, rodzaju, czasu, miejsca i formy pracy, zasady stopniowania i izolowania trudności, porządku, transferu, własnego działania i powtarzania, samokontroli i ograniczania
Czas trwania spotkania 30 lub 50 minut
Cena usługi 50,- zł-30minut
Cena usługi 70,- zł-50 minut